loading...

iran-foodex

iran-foodex

بازدید : 243
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از مهمترين عمليات مديريت زراعي مبارزه با آفات و علفهاي هرز مزارع مي باشد كه هر ساله سبب افت ميزان محصول و يا كاهش كيفيت آن مي گردد .
اين موضوع هر ساله كشاورزان را بر آن مي دارد كه با استفاده از روشهاي مختلف به مبارزه با اين آفات و علفهاي هرز بپردازند .
سمپاشي مزارع يكي از عمده ترين و رايج ترين شيوه هاي مبارزه با آفات مي باشد اما عدم آشنايي دقيق كشاورزان با انواع شيوه هاي سمپاشي و انواع مختلف سمپاش نيز ، تبعات ديگري از جمله خسارات و پيامدهاي زيست محيطي را به همراه دارد .
بر طبق آزمايشها و آزمونهاي مختلف ، انواع سمپاش پشت تراكتوري بوم دار و سمپاش فرغوني ، به علت ميزان كمتر بادبردگي سموم ، عملكرد بهتر و مناسب تري نسبت به ساير انواع سمپاش دارند كه البته عدم سهولت تردد مكرر در مزرعه را بايد از نكات منفي اين نوع سمپاش تلقي نمود . بهترين نوع سمپاشي در مزرعه ، سمپاشي به صورت محلول مي باشد و بهترين نوع سمپاش از نظر يكنواختي در پاشش ، سمپاش ميكرونر مي باشد . از نظر ميزان آسيب در سطح مزرعه و محصول و سرعت عمل بالا نيز ، نتايج نشان مي دهد كه سمپاش اتومايزر ، بالاترين امتياز را داراست . سمپاش هاي پشت تراكتوري لانس دار نيز جزو متداول ترين ، نوع سمپاش مي باشد.
انواع سمپاش
سمپاش دستي بدون موتور
سمپاشهاي دستي نيز متشكل از دو گروه سمپاش دستي بدون موتور و سمپاش دستي موتوري مي باشد كه سمپاشهاي دستي بيشتر حالت تلمبه اي دارند براي مصارف خانگي و در زمين يا باغچه هاي با مقياس كوچكتر مورد استفاده قرار مي گيرند . اساس ساختمان اين نوع از سمپاش از يك پمپ سمپاش و يك مخزن سمپاش تشكيل شده است .
سمپاش دستي موتوري
سمپاش هاي دستي موتوري نيز خود به دو گروه سمپاش فرغوني و سمپاش زنبه اي طبقه بندي مي شوند .
اين سمپاش ها نسبت به نوع بدون موتور از مخزن بزرگتري برخوردار بوده و از انجا كه داراي مخزن بزرگي بوده و قابل حمل بر روي پشت نمي باشد ، توسط دو يا يك چرخ حمل مي گردد كه نوع دو چرخ آن موسوم به سمپاش فرغوني و نوع تك چرخ آن سمپاش زنبه اي نام دارد .
سمپاش پشتي بدون موتور
اين نوع از سمپاش توسط دو بند و به شكل كوله مانند توسط فرد حمل مي شود و نوع پاشش آن يا توسط فشار متناوب و منقطع انجام مي گردد يا توسط فشار دائمي و بدون قطعي ، صورت مي گيرد .
سمپاش پشتي موتوري
اين نوع سمپاش به سمپاش اتومايزر معروف مي باشد . به طور كلي هر نوع سمپاشي كه مايع درون مخزن ( سم ) در آن تحت فشار نبوده و قطرات سم پس از برخورد با جريان شديد هوا به ذرات بسيار ريزي تبديل شوند، سمپاش اتومايزر نام دارد .
سمپاش پشت تراكتوري
اين سمپاشها همانطور كه از نام آن بر مي آيد ، براي اتصال به تراكتور ساخته شده و داراي مخزن با ظرفيت بالاتري نسبت به ساير انواع مي باشد . عموما مخزن اين نوع از سمپاش شفاف و مايع درون آن قابل رويت مي باشد . سمپاشهاي تراكتوري از دو نوع كششي و سوار شوند متشكل مي باشد .
سمپاش توربولاينر
سمپاش توربولاينر كه براي اولين بار در امريكا توليد و مورد استفاده قرار گرفت امروزه در كشور ما نيز مورد استفاده قرار مي گيرد اين نوع سمپاش مناسب براي درختان و باغات بوده و داراي سرعت سمپاشي بسيار بالايي مي باشد . اين نوع سمپاشي در واقع جايگزين مناسبي براي سم پاشهاي توربيني و سمپاشي هاي هوايي مي باشد .

بازدید : 240
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شيلنگ سمپاش
يكي از كاربردي ترين موارد استفاده شيلنگ سمپاش ، استفاده از آنها در اسپري كردن انواع سموم كشاورزي و مواد شيميايي در باغها و گلخانه ها و اراضي كشاورز مي باشد .
شيلنگ سمپاش در برخي از موارد به علت هزينه بالاي ساير شيلنگها به منظور شستشو در مرغداري ها ، كارخانه ها و ساير اماكن با وسعت بالا استفاده مي شود .
در برخي از موارد نيز از شيلنگ سمپاش به عنوان تجهيزات غواصي و استفاده از معادن استفاده مي گردد . همچنين گاهي از شيلنگ سمپاش به عنوان شيلنگ باد و هوا استفاده مي گردد.
يكي از اصلي ترين ويژگيهاي شيلنگ هاي سمپاش ، قابليت ارتجاع آن مي باشد . در واقع شيلنگهاي سمپاش به علت نحوه مصرف بايد داراي انعطاف پذيري بالايي باشند و همچنين بايد از استحكام كافي برخوردار باشند .
انعطاف پذيري بالا در شيلنگ هاي سمپاش سبب بالا رفتن ميزان استحكام آنها نيز مي گردد و باعث ميشود در شرايط مختلف و كاربردهاي گوناگون دچار پارگي نگردد .
يكي ديگر از ويژگيهاي تعيين كننده در استفاده از شيلنگ سمپاش ، سبك وزن بودن آن مي باشد و از ديگر موارد ميتوان به ميزان مقاومت آن در برابر مواد شيميايي اشاره نمود.
به اين معنا كه شيلنگ سمپاش در معرض مستقيم مواد شيميايي و سموم كشاورزي مي باشد و بنابراين هر چه ميزان مقاومت آنها در برابر اين مواد بيشتر باشد ، كمتر دچار خوردگي مي گردند .
معمولا شيلنگهاي سمپاش از نوع پي وي سي و به صورت چند لايه و يا تك لايه توليد ميگردند . برخي از انواع شيلنگ سمپاش نيز داراي خاصيت رفت و برگشتي به صورت فنر دار مي باشند .

مخزن سمپاش

پمپ سمپاش

سمپاش

تعداد صفحات : 9

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 194
  • بازدید کلی : 54398
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه